dragos2006
Apicultor
Din: Rm. Sarat
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 4502
|
|
Anexa 2
PLAN DE AFACERI (Model - cadru pentru fermele de semi-subzistenţă
A .
I. DATE GENERALE PRIVITOARE LA SOLICITANT
Denumirea/Numele solicitantului/ Date de identificare ale acestuia Obiectul de activitate* (Informaţii referitoare la locul desfăşurării activităţii solicitantului. Se va menţiona obiectul de activitate efectiv: cultura vegetală, creşterea animalelor, etc) *în situaţia când solicitantul este deja autorizat, se va completa obiectul de activitate conform Cod CAEN Forma juridică a solicitantului (persoană fizică/persoană fizică autorizată/întreprinzător titular al unei întreprinderi individuale/membru al unei întreprinderi familiale). Elaborator Plan de Afaceri (coordonate de identificare)
II. DESCRIEREA ACTIVITĂŢII CURENTE
Istoricul activităţii (Se prezintă pe scurt principalele elemente din activitatea solicitantului)
Bazele de producţie ale solicitantului Terenuri agricole (ha) în anul 0 Nr Crt. Localitate/ Judeţ Suprafaţa agricolă totală Din care: în folosinţă proprietate Arabil Păşuni Fâneţe Pomi Vii Alte categorii 1. 2. ..... TOTAL
Animale, păsări şi familii de albine în anul 0 Nr Crt. Localitate/ Judeţ Nr. animale deţinute Păsări Nr. Familii de albine Nr. Bovine Porcine Caprine Cabaline Ovine Alte specii 1. 2. ..... TOTAL
Dotările fermei (se vor menţiona cele mai importante clădiri, maşini şi utilaje agricole) în anul 0 Nr Crt Detaliere (denumire, caracteristici tehnice, nr.) Valoare lei I. Clădiri pentru producţia vegetală 1. Magazie cereale 2. Remiză utilaje ..... Total II. Clădiri pentru producţia zootehnică 1. Grajduri 2. Saivane 3. Padocuri ..... Total III. Alte clădiri (cu excepţia celor de locuit) 1. Pensiune agroturistică ..... Total IV. Maşini şi utilaje agricole 1. Tractoare 2. Combine 3. Semănătoare .... Total
III. OBIECTIVELE RESTRUCTURĂRII ŞI DETALIEREA INVESTIŢIILOR PROPUSE PENTRU ATINGEREA ACESTORA
La acest capitol se vor prezenta, pe scurt, acţiuni legate de efectuarea unor activităţi agricole şi non-agricole. Efectuarea unei activităţi comerciale agricole şi non-agricole care să aibă ca finalitate cel puţin creşterea cu minim 3 UDE a dimensiunii exploataţiei agricole faţă de situaţia prezentată în anul 0 şi creşterea cu 20% a producţiei agricole comercializate.
Se va face o descriere a investiţiilor propuse a se realiza la nivelul exploataţiei cu prezentarea, după caz, a caracteristicilor lor tehnice, a modului de achiziţie şi a modului de finanţare (surse proprii şi surse atrase: sprijin nerambursabil public şi credite bancare).
Se va face o descriere a impactului investiţiilor asupra parametrilor calitativi ai produselor şi asupra mediului, dacă este cazul. Beneficiarii din zonele cu importanţă pentru mediu vor putea să-şi dezvolte acele mijloace şi practici agricole care să conducă la conservarea biodiversităţii şi protejarea ecosistemelor naturale (pajişti, păşuni, etc) accesând în acest sens şi măsura 214 „Plăţi de Agro-mediu”.
Se vor prezenta după caz principalii furnizori de materii prime cu descrierea reţelei de aprovizionare precum şi piaţa de desfacere pentru produsele comercializate şi preţurile practicate.
Pentru a pune în evidenţă categoria de investiţii care se vor face cu impact asupra exploataţiei agricole se pot folosi tabelele următoare:
1. Pentru fermele de semi-subzistenţă agricole vegetale Planul de cultură Denumire cultură An 0 An 1 An 2 An 3 An 4 An 5 Suprafaţă* (ha) Producţie (tone)** Suprafaţă (ha) Producţie (tone) Suprafaţă (ha) Producţie (tone) Suprafaţă (ha) Producţie (tone) Suprafaţă (ha) Producţie (tone) Suprafaţă (ha) Producţie (tone) Realizata Comercializată Realizata Comercializată Grâu …. …. TOTAL *În funcţie de sesiunea de depunere (semestrul I sau semestrul II) anul 0 este anul anterior şi respectiv anul curent în care se depune proiectul. În anul 0 vor fi prezentate suprafeţele cultivate, urmând ca în perioada anilor 1-5 să fie prezentate suprafeţele de cultură previzionate. **Se va menţiona producţia totală obţinută pentru fiecare cultură, precum şi producţia comercializată obligatoriu pentru anul 0 şi anul 3. În cazul în care realizează investiţii prin Măsura 121, se vor completa informaţiile pentru întreaga perioadă.
2. Pentru fermele de semi-subzistenţă zootehnice şi mixte: Planul de producţie al fermei zootehnice Specii An 0 An 1 An 2 An 3 An 4 An 5 Cap.* Producţie** (hl/tone/buc) Cap. Producţie (hl/tone/buc) Cap. Producţie (hl/tone/buc) Cap. Producţie (hl/tone/buc) Cap. Producţie (hl/tone/buc) Cap. Producţie (hl/tone/buc) Realizata Comercializată Realizata Comercializată Bovine …. …. TOTAL * În funcţie de sesiunea de depunere (semestrul I sau semestrul II) anul 0 este anul anterior şi respectiv anul curent în care se depune proiectul. În anul 0 vor fi prezentate efectivele de animale, pe specii exploatate, urmînd ca în perioada anilor 1-5 să fie prezentate efectivele de animale previzionate pentru exploatare. **Se va menţiona producţia totală obţinută pentru fiecare specie, precum şi producţia comercializată obligatoriu pentru anul 0 şi anul 3. În cazul în care realizează investiţii prin Măsura 121, se vor completa informaţiile pentru întreaga perioadă.
Planul de cultură pentru suprafeţe cultivate cu furaje Denumire cultură An 0 An 1 An 2 An 3 An 4 An 5 Suprafaţă* (ha) Producţie (tone) Suprafaţă (ha) Producţie (tone) Suprafaţă (ha) Producţie (tone) Suprafaţă (ha) Producţie (tone) Suprafaţă (ha) Producţie (tone) Suprafaţă (ha) Producţie (tone) Lucernă …. …. …. …. …. TOTAL *În funcţie de sesiunea de depunere (semestrul I sau semestrul II) anul 0 este anul anterior şi respectiv anul curent în care se depune proiectul. În anul 0 vor fi prezentate suprafeţele cultivate, urmând ca în perioada anilor 1-5 să fie prezentate suprafeţele de cultură previzionate.
IV. MANAGEMENT ŞI PREGĂTIREA PROFESIONALĂ VIZATĂ. Se va face o caracterizare de ansamblu privind schimbările vizate ale managementului exploataţiei. Se prezintă relevanţa dacă, activitatea exploataţiei impune şi forţă de muncă atrasă, după caz. Fermierii care beneficiază de sprijinul acordat prin această măsură,în primii trei ani de la acordarea sprijinului sunt obligaţi să urmeze un curs de pregătire profesională finanţat prin Măsura 111 „Formare profesională, informare şi difuzare de cunoştinţe”. (Se vor indica tipurile de cursuri pe care trebuie să le urmeze solicitantul, funcţie de specificul exploataţiei deţinute).
V. DEMONSTRAREA VIITOAREI VIABILITĂŢI ECONOMICE. Se vor menţiona veniturile şi cheltuielile realizate, modalitatea de asigurare a consumului propriu şi creşterea cantităţii producţiei destinate comercializării.
Faţă de numărul total de UDE stabilit în anul 0 (situaţia iniţială la momentul depunerii Cererii de finanţare), se previzionează o creştere cu cel puţin 3 UDE a dimensiunii exploataţiei agricole şi se va demonstra creşterea cu cel puţin 20% a producţiei destinate comercializării.
Calculul Unităţii de Dimensiune Economică (UDE)
Activitate Unitatea de dimensiune economică a fermei în anul 0 Unitatea de dimensiune economică a fermei în anul 3 TOTAL
• Unitatea de Dimensiune Economică (UDE) reprezintă unitatea prin care se exprimă dimensiunea economică a unei exploataţii agricole determinată pe baza marjei brute standard a exploataţiei (Decizia Comisiei nr. 85/377/CEE). Valoarea unei unităţi de dimensiune economică este de 1.200 Euro.
• Se va calcula totalul UDE din producţia vegetală şi/sau zootehnică pentru anul 0 şi respectiv pentru anul 3, conform secţiunii specifice din Cererea de finanţare „Stabilirea dimensiunii economice a fermei”.
VI. EVALUAREA PRINCIPALELOR RISCURI
Se va face o scurtă prezentare evidenţiindu-se principalele riscuri care se pot ivi în procesul de aprovizionare, de desfacere şi în calitatea echipei manageriale.
VII. BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELI (se completează numai de PFA)
INDICATORI AN 0* AN 3* Venituri Sectorul vegetal Sectorul zootehnic TOTAL VENITURI Cheltuieli Sectorul vegetal Sectorul zootehnic TOTAL CHELTUIELI REZULTAT BRUT */ Pentru anul 0 datele se preiau din Registrul de venituri şi cheltuieli, existent la solicitant (PFA), iar pentru anul 3, indicatorii se vor estima. B
VIII. DESCRIEREA PROIECTULUI DE INVESTIŢII
1. Denumirea investiţiei, cu descrierea obiectivelor propuse, fundamentarea necesităţii şi oportunităţii acesteia. Se va descrie conformitatea obiectivelor investiţiei urmărite prin proiect cu obiectivele Măsurii 121 şi se va preciza capacitatea propusă a se realiza la finalizarea investiţiei. Se va descrie modul în care investiţiile propuse prin proiect sunt în acord cu potenţialul agricol al zonei. După caz, se va menţiona locurile de muncă nou create.
2. Descrierea investiţiilor ce urmează a fi executate în vederea adaptării unităţii la standardele de mediu, sanitar-veterinare, sanitare, fitosanitare ale Uniunii Europene, cu precizarea standardului/standardelor la care se adaptează (pentru proiectele care vizează adaptarea unităţii la standardele specifice).
3. Piata de aprovizionare/desfacere, concurenţa şi strategia de piaţă ce va fi aplicată pentru valorificarea produselor/serviciilor obţinute prin implementarea proiectului.
POTENŢIALII FURNIZORI AI SOLICITANTULUI Denumire furnizor de materii prime/materiale auxiliare/produse/servicii Adresa Produs furnizat şi cantitate aproximativă Valoare aproximativă (Lei) % din total achiziţii
POTENŢIALII CLIENŢI AI SOLICITANTULUI Nr.crt Client (Denumire şi adresa) Valoare (Lei) % din vânzări 1 2 3
4. Responsabil legal (nume, prenume, funcţie în cadrul organizaţiei, studii şi experienţă profesională, relevante pentru proiect
5. Descrierea achiziţiilor propuse a se realiza prin proiect, repectiv denumirea, numărul, valoarea şi caracteristicile tehnice şi funcţionale ale utilajelor/echipamentelor tehnologice/echipamentelor de transport/dotărilor ce urmează a fi achiziţionate prin Măsura 121 (achiziţiile trebuie să fie fundamentate în funcţie de capacitatea de producţie existentă şi/sau prognozată.
Nr. crt. Denumire/Tip utilaj/echipament Număr bucăţi Valoare fără TVA (Lei) TVA (Lei) Total cu TVA (Lei) 1 2 3 TOTAL
Se va descrie fluxul tehnologic, activitatea şi tehnologia aplicată în cadrul proiectului (plan de cultură pe perioada de cinci ani, plan de producţie pe perioada de cinci ani pentru ferma zootehnică şi altele).
6. Durata de realizare (luni) şi etape principale
Grafic de eşalonare a investiţiei exprimat valoric pe luni şi activităţi. Se vor evideţia investiţiile referitoare la adaptarea la standardele comunitare care trebuie să se încadreze în perioada de graţie.
7. Devizul investiţiei, cu detalierea pe structura devizului general, însoţit de devizele pe obiecte, conform legislaţiei în vigoare (HG nr.28/09.01.2008). (Detaliaţi cheltuielile eligibile şi neeligibile pe elemente).
În estimarea costurilor invesţiei prin întocmirea bugetului estimativ se va verifica în Baza de date de preţuri pe de site-ul APDRP şi se vor printa şi ataşa la cererea de finanţare paginile referitoare la bunurile şi serviciile incluse în proiect, identificate în bază.
În situaţia în care valorile bunurilor/servciilor nu se încadrează în limitele din Baza de date de preţuri, se vor atasa trei oferte pentru categoriile de bunuri/servicii care depăşesc valoarea de 50.000 EUR şi o ofertă pentru categoriile de bunuri/servicii care se încadrează între 10.000 EUR şi 50.000 EUR. La ofertele de servicii, se vor menţiona şi tarifele corespunzătoare. Atenţie: la dosarul cererii de finanţare vor fi ataşate numai paginile relevante din ofertele respective, cuprinzînd preţul, furnizorul şi caracteristicile tehnice ale bunului, detaliate la punctul 5 de mai sus (maxim 2 pagini/ofertă.
ATENŢIE! Invesţiile de înlocuire nu sunt eligibile. Trebuie avute în vedere următoarele: Cheltuielile aferente înlocuirii unei/unui maşini/utilaj/echipament sunt eligibile NUMAI când prin investiţie se realizează cel puţin: Creşte capacitatea de producţie cu cel puţin 25% faţă de cea iniţială (fără proiect); SAU Se modifică tehnologia aplicată iniţial; SAU Se modifică natura producţiei.
8. Finanţarea investiţiei
Din valoarea totală a investiţiei de ……………..…..LEI ajutorul public nerambursabil este de …………………………… LEI:
Curs Euro / leu …………..din data de………...…. • Procent finanţare publică = ………….% Cheltuieli eligibile Cheltuieli neeligibile Total (Lei) Euro (Lei) Euro (Lei) Euro Ajutor public nerambursabil Sursele de finanţare pentru completarea necesarului de finanţare din care: - autofinanţare - împrumuturi TOTAL PROIECT Pentru încadrarea cheltuielilor eligibile din buget în limitele prevăzute în fişa tehnică a măsurii 121 se va utiliza cursul de schimb Euro/Lei publicat pe pagina web a Băncii Central Europene de la data întocmirii memoriului justificativ.
Procentul de finanţare publică se va stabili în funcţie de condiţiile impuse de fişa tehnică a măsurii aferente proiectului întocmit de solicitant; Pentru proiectele cu finanţare publică mai mare de 50% din valoarea eligibilă, se va motiva solicitarea procentului.
9. Principalii indicatori tehnico-economici ai investiţiei
Valoarea totală (LEI), Valoare eligibilă (LEI); Durata de realizare (luni) însotită de graficul de eşalonare a investiţiei exprimat valoric pe luni şi activităţi; Capacităţi de producţie rezultate ca urmare a investiţiei (în unităţi fizice).
ATENŢIE! Dacă solicitantul îşi propune prin realizarea investiţiei creşterea viabiliăţii economice ca obiectiv pentru îmbunătăţirea perfomanţei generale a exploataţiei agricole, va completa Anexele C.
10. Proiecţii financiare şi indicatori financiari (Anexele C) pentru îndeplinirea obiectivului de creştere a viabilităţii economice.
Proiecţii financiare (Anexe C): Prognoza încasărilor şi plăţilor pentru anii 1, 2 şi 3 de implementare; Prognoza încasărilor şi plăţilor anii 1-5 de previziune; Indicatori financiari.
10.1. Prognoza încasarilor şi plăţilor pentru anii 1, 2 şi 3 de implementare
Se vor completa anexele C1, C2 şi C3(vezi atenţionarea de mai jos) cu datele privind fluxurile de numerar (încasări/plăţi) aferente activităţii agricole/ productive /prestări servicii, precum şi cu cele aferente activităţii de investiţii şi finanţare. Detalierea se face pe luni de implementare.
Atenţie la rândul « Disponibil de numerar la sfârşitul perioadei » acesta nu poate fi negativ în nici una din lunile de implementare!
ATENŢIE! Durata maximă de execuţie a investiţiei cofinanţată din FEADR este de 2 ani de la data încheierii contractului de finanţare pentru investiţiile în achiziţiile simple de utilaje, instalaţii, echipamente şi dotări noi, de mijloace de transport specializate, precum şi a altor mijloace de transport stabilite prin fişa măsurii.
10.2. Prognoza încasarilor şi plăţilor anii 1- 5 de previziune
Se va completa anexa C4 cu datele privind fluxurile de numerar (încasări/plăţi) aferente activităţii agricole/ productive /prestări servicii, precum şi cu cele aferente activităţii de investiţii şi finanţare. Detalierea se face pe fiecare an de previziune.
Atenţie la rândul « Disponibil de numerar la sfârşitul perioadei » acesta nu poate fi negativ în nici unul din anii de previziune!
10.3. Indicatori financiari
ATENŢIE! În această secţiune a Planului de afaceri, se vor prelua indicatorii, în limitele stabilite de APDRP în cadrul Memoriului justificativ pentru accesarea măsurii 121. Se va evalua pentru anii 2, 3, 4 şi 5 de la data finalizării investiţiei şi respectiv pentru anii 1-5 pentru proiectele aferente Măsurii 121. În cazul investiţiilor privind înfiinţarea de plantaţii, proiecţiile se vor efectua din anul în care se obţine producţie/venituri conform tehnologiilor de producţie şi a specificului proiectului).
Indicatorii se calculează în mod automat, cu exceţtia Valorii investiţiei care se preia din Bugetul Indicativ.
Limitele indicatorilor care trebuie respectate sunt următoarele: 1. Valoarea investiţiei (VI) = valoarea totală a proiectului fără TVA, se preia din bugetul proiectului; 2. Durata de recuperare a investiţiei (Dr) – trebuie să fie maxim 12 ani. Este un indicator ce exprimă durata de recuperare a investiţiei (exprimat în ani); 3. Rata acoperirii prin fluxul de numerar (RAFN) – trebuie să fie ≥1,2, pentru anii evaluaţi; 4. Valoarea actualizată netă (VAN) – trebuie sa fie pozitivă. Disponibilul de numerar la sfârşitul perioadei (rândul 60 din anexa C4 « Flux de numerar » trebuie să fie pozitiv în anii de previzionare evaluaţi.
ATENŢIE! La Planul de afaceri se vor ataşa tabelele din secţiunea economică a cererii de finanţare pentru Măsura 121 - Anexa C1 la Anexa C5 - întocmite pentru întreaga activitate a solicitantului (activitatea curentă şi activitatea viitoare, inclusiv proiectul). C
VII. DESCRIEREA PROIECTULUI DE INVESTIŢII
1. Denumirea investiţiei, cu descrierea obiectivelor propuse, fundamentarea necesităţii şi oportunităţii acesteia. Se va descrie conformitatea obiectivelor investiţiei urmărite prin proiect cu obiectivele Măsurii 121 şi se va preciza capacitatea propusă a se realiza la finalizarea investiţiei. Se va descrie modul în care investiţiile propuse prin proiect sunt în acord cu potenţialul agricol al zonei.
1. Descrierea investiţiilor ce urmează a fi executate în vederea adaptării unităţii la standardele de mediu, sanitar-veterinare, sanitare, fitosanitare ale Uniunii Europene, cu precizarea standardului/standardelor la care se adaptează (pentru proiectele care vizează adaptarea unităţii la standardele specifice).
2. Piaţa de aprovizionare/desfacere, concurenţa şi strategia de piaţă ce va fi aplicată pentru valorificarea produselor/serviciilor obţinute prin implementarea proiectului.
POTENŢIALII FURNIZORI AI SOLICITANTULUI Denumire furnizor de materii prime/materiale auxiliare/produse/servicii Adresa Produs furnizat şi cantitate aproximativă Valoare aproximativă (Lei) % din total achiziţii
POTENŢIALII CLIENŢI AI SOLICITANTULUI Nr.crt Client (Denumire şi adresa) Valoare (Lei) % din vânzări 1 2 3
4. Date tehnice ale investiţiei
4.1. Date generale Zona şi amplasamentul (regiunea, judeţul, localitatea) investiţiei, suprafaţa şi situaţia juridică ale terenului care urmează să fie ocupat (definitive şi/sau temporar) de lucrare; Caracteristicile geofizice ale terenului din amplasament (studiu geotehnic, studii topografice, nivelul maxim al apelor freatice, date climatice) – dacă investiţia o impune.
4.2. Caracteristicile principale ale construcţiilor Pentru clădiri: deschideri, travei, aria construită, aria desfăşurată, numărul de niveluri şi înălţimea acestora, volumul construit; Pentru reţele: lungimi, lăţimi, diametre, materiale, condiţii de pozare etc.
4.3. Structura constructivă Pentru clădiri şi reţele se va face o descriere a soluţiilor tehnice avute în vedere, cu recomandări privind tehnologia de realizare şi condiţiile de exploatare ale fiecărui obiect.
4.4. Principalele utilaje de dotare ale construcţiilor (centrale termice, hidrofoare, ascensoare etc.)
Situaţia existentă a utilităţilor şi analiza acestora Se vor descrie modul de asigurare a acestora şi soluţiile tehnice adoptate.
Instalaţii aferente construcţiilor Se vor descrie soluţiile adoptate pentru instalaţiile de iluminat, forţa, curenţi slabi, apă, canalizare etc.
5. Avize şi acorduri Avizele şi acordurile emise de organele în drept, potrivit legislaţiei în vigoare, privind:
certificatul de urbanism, cu încadrarea amplasamentului în planul urbanistic, avizat şi aprobat potrivit legii; alte avize de specialitate, stabilite potrivit dispoziţiilor legale.
6. Caracteristici tehnice şi funcţionale ale utilajelor/echipamentelor tehnologice/echipamentelor de transport/ dotărilor ce urmează a fi achiziţionate prin proiect şi prezentarea tehnică a construcţiilor în care urmează a fi amplasate utilajele/dotările (inclusiv utilităţi). Se vor preciza de asemenea denumirea, numărul şi valoarea utilajelor/ echipamentelor tehnologice/echipamentelor de transport/ dotărilor care vor fi achiziţionate, cu fundamentarea necesităţii acestora (utilizaţi formatul tabelar prezentat mai jos).
Nr crt Denumire/Tip utilaj/echipament Număr bucăţi Valoare fără TVA (Lei) TVA (Lei) Total cu TVA (Lei) 1 2 3
Se va descrie fluxul tehnologic, activitatea şi tehnologia aplicată în cadrul proiectului (plan de cultură pe o perioadă de cinci ani, plan de producţie pe o perioadă de cinci ani pentru ferma zootehnică şi altele). 7. Durata de realizare (luni) şi etape principale
Grafic de eşalonare a investiţiei exprimat valoric pe luni şi activităţi.
În procesul de estimare a duratei de execuţie a obiectivelor de construcţii şi a planificării activităţilor, începând cu data semnării contractului de finanţare cu Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit, proiectantul va lua în calcul şi perioadele de timp nefavorabil realizării investiţiilor.
Se vor evidenţia investiţiile referitoare la adaptarea la standardele comunitare care trebuie să se încadreze în perioada de graţie.
8. Devizul investiţiei, cu detalierea pe structura devizului general, însoţit de devizele pe obiecte, conform legislaţiei în vigoare (HG nr. 28/09.01.2008).
Valoarea totală a investiţiei cu detalierea pe structura devizului general, însoţit de devizele pe obiecte, conform legislaţiei în vigoare (HG 28/09.01.2008). În cazul în care apar cheltuieli eligibile şi neeligibile, se vor prezenta devize pe obiect separate, (pe categorii de cheltuieli, eligibile si neeligibile).
Nu sunt permise atât cheltuieli eligibile cât şi neeligibile în cadrul cap. 4.1. – Construcţii şi instalaţii fără a se detalia pe devize pe obiect lucrările corespunzătoare spaţiilor/instalaţiilor ce se vor executa. Pentru restul subcapitolelor aferente cap. 4 se vor preciza care sunt echipamentele, utilajele/montajul care sunt neeligibile.
În estimarea costurilor invesţiei prin întocmirea bugetului estimativ se va verifica în Baza de date de preţuri pe de site-ul APDRP şi se vor printa şi ataşa la cererea de finanţare paginile referitoare la bunurile şi serviciile incluse în proiect, identificate în bază.
În situaţia în care valorile bunurilor/servciilor nu se încadrează în limitele din Baza de date de preţuri, se vor ataşa trei oferte pentru categoriile de bunuri/servicii care depăşesc valoarea de 50.000 EUR şi o ofertă pentru categoriile de bunuri/servicii care se încadrează între 10.000 EUR şi 50.000 EUR. La ofertele de servicii, se vor menţiona şi tarifele corespunzătoare. ATENŢIE! La dosarul cererii de finanţare vor fi ataşate numai paginile relevante din ofertele respective, cuprinzând preţul, furnizorul şi caracteristicile tehnice ale bunului, detaliate la punctul 3.8 de mai sus (maxim 2-3 pagini/ofertă.
Pentru lucrări, proiectantul va declara sursa de preţuri folosită.
ATENŢIE! Invesţiile de înlocuire nu sunt eligibile. Investiţiile de înlocuire sunt definite dupa cum urmează: “Investiţie de înlocuire” înseamnă o investiţie care înlocuieşte pur şi simplu o clădire sau o maşină existentă, sau părţi din aceasta, cu o nouă clădire sau maşină modernă, fără a creşte capacitatea de producţie cu cel puţin 25% sau fără a modifica în mod fundamental natura producţiei sau tehnologia utilizată. Demolarea completă a unei clădiri agricole vechi de cel puţin treizeci de ani şi înlocuirea cu o clădire modernă sau renovarea substanţială a unei clădiri agricole nu sunt considerate investiţii de înlocuire. Renovarea este considerată substanţială atunci când costurile sale reprezintă cel puţin 50% din valoarea noii clădiri.
Trebuie avute în vedere următoarele menţiuni: Cheltuielile aferente construirii unei clădiri noi, care înlocuieşte una existentă având o vechime mai mare de 30 (treizeci de ani) SUNT eligibile; Daca clădirea existentă propusă pentru înlocuire are o vechime mai mică de 30 ani, cheltuielile NU sunt eligibile. În acest caz, se va depune documentul care să certifice vechimea clădirii; Cheltuielile aferente înlocuirii unei/unui maşini/utilaj/echipament sunt eligibile NUMAI când prin investiţie se realizează cel puţin: - Creşte capacitatea de producţie cu cel puţin 25% faţă de cea iniţială (fără proiect); SAU - Se modifică tehnologia aplicată iniţial; SAU - Se modifică natura producţiei. Cheltuielile aferente renovării unei clădiri sunt eligibile NUMAI dacă acestea reprezintă cel puţin 50% din valoarea noii clădiri.
9. Finanţarea investiţiei
Din valoarea totală a investiţiei de ……………..…..LEI, ajutorul public nerambursabil este de ………………….. LEI. Curs Euro / leu …………..din data de………...…. Procent finanţare publică = ………….% Cheltuieli eligibile Cheltuieli neeligibile Total (Lei) Euro (Lei) Euro (Lei) Euro Ajutor public nerambursabil Sursele de finanţare pentru completarea necesarului de finanţare din care: - autofinanţare - împrumuturi TOTAL PROIECT Pentru încadrarea cheltuielilor eligibile din buget în limitele prevăzute în fişa tehnică a măsurii 121 se va utiliza cursul de schimb Euro/Lei publicat pe pagina web a Băncii Central Europene de la data întocmirii memoriului justificativ.
Procentul de finanţare publică se va stabili în funcţie de condiţiile impuse de fişa tehnică a măsurii aferente proiectului întocmit de solicitant; Pentru proiectele cu finanţare publică mai mare de 50% din valoarea eligibilă, se va motiva solicitarea procentului.
10. Date privind forţa de muncă şi managementul proiectului (se vor prezenta elemente în plus faţă de cele prezentate în cadrul secţiunii A a planului de afaceri), referitoare la:
a. Forţa de muncă Total personal existent ……………………….. din care personal de execuţie ……………………….. Estimări privind forţa de muncă ocupată prin realizarea investiţiei………………… Locuri de muncă nou-create……………. ………………………..
b. Management Responsabil legal (nume, prenume, funcţie în cadrul organizaţiei, studii şi experienţa profesională, relevante pentru proiect.
Dacă solicitantul îşi propune prin realizarea investiţiei creşterea viabilităţiii economice ca obiectiv pentru îmbunătăţirea perfomanţei generale a exploataţiilor agricole, va completa Anexele C.
11. Proiecţii financiare şi indicatori financiari (Anexele C) pentru îndeplinirea obiectivului de creştere a viabilităţii economice Prognoza încasărilor şi plăţilor pentru anii 1, 2 şi 3 de implementare; Prognoza încasărilor şi plăţilor anii 1-5 de previziune; Indicatori financiari.
11.1. Prognoza încasărilor şi plăţilor pentru anii 1, 2 şi 3 de implementare
Se vor completa anexele C1, C2 si C3 (vezi atenţionarea de mai jos) cu datele privind fluxurile de numerar (încasări/plăţii) aferente activităţii agricole/ productive /prestări servicii, precum şi cu cele aferente activităţii de investiţii şi finanţare. Detalierea se face pe luni de implementare. ATENŢIE! La rândul « Disponibil de numerar la sfârşitul perioadei » acesta nu poate fi negativ în nici una din lunile de implementare!
ATENŢIE! Durata maximă de execuţie a investiţiei cofinanţată din FEADR este de 3 ani de la data încheierii contractului de finanţare si prin excepţie, pentru investiţiile în achiziţiile simple fără leasing financiar de utilaje, instalaţii, echipamente şi dotări noi, de mijloace de transport specializate, precum şi a altor mijloace de transport stabilite prin fişa măsurii durata maximă de execuţie este de 2 ani.
11.2. Prognoza încasărilor şi plăţilor : anii 1- 5 de previziune
Se va completa anexa C4 cu datele privind fluxurile de numerar (încasări/plăţi) aferente activităţii agricole/ productive /prestări servicii, precum şi cu cele aferente activităţii de investiţii şi finanţare. Detalierea se face pe fiecare an de previziune.
ATENŢIE! La rândul « Disponibil de numerar la sfârşitul perioadei » acesta nu poate fi negativ în nici unul din anii de previziune!
11.3. Indicatori financiari ATENŢIE! În această secţiune a Planului de afaceri, se vor prelua indicatorii, în limitele stabilite de APDRP în cadrul Studiului de Fezabilitate pentru accesarea Măsurii 121. Se va evalua pentru anii 2, 3, 4 si 5 de la data finalizării investiţiei şi respectiv pentru anii 1-5 pentru proiectele aferente măsurii 121. (în cazul investiţiilor privind înfiinţarea de plantaţii, proiecţiile se vor face din anul în care se obţine producţie/venituri conform tehnologiilor de producţie şi a specificului proiectului).
Indicatorii se calculează în mod automat, cu excepţia Valorii investiţiei care se preia din Bugetul Indicativ.
Limitele indicatorilor care trebuie respectate sunt următoarele:
Valoarea investiţiei (VI) = valoarea totală a proiectului fără TVA, se preia din bugetul proiectului; Durata de recuperare a investiţiei (Dr) – trebuie să fie maxim 12 ani. Este un indicator ce exprimă durata de recuperare a investiţiei (exprimat în ani); Rata acoperirii prin fluxul de numerar (RAFN) – trebuie să fie ≥1, 2, pentru anii evaluaţi; Valoarea actualizată netă (VAN) – trebuie să fie pozitivă. Disponibilul de numerar la sfârşitul perioadei (rândul 60 din anexa C4 « Flux de numerar » trebuie să fie pozitiv în anii de previzionare evaluaţi. 12. Părţile desenate
Plan de amplasare în zonă (1:25.000-1:5.000); Plan general (1:5.000-1:500); Plan de situaţie cu amplasarea reţelelor de utilităţi, surse de apă şi receptori ape uzate (1:1.000-1:500); Planuri de arhitectură - planurile nivelurilor, secţiuni pentru principalele obiecte de construcţii; Planul de amplasare a utilajelor pe fluxul tehnologic.
ATENŢIE! La Planul de afaceri se vor ataşa tabelele din secţiunea economică a Cererii de finanţare pentru Măsura 121 - Anexa C1 la Anexa C5 - întocmite pentru întreaga activitate a solicitantului (activitatea curentă şi activitatea viitoare, inclusiv proiectul).
_______________________________________ Moralitatea este instinctul de turma al individului. (Friedrich Nietzsche)
|
|